Forum Siedziba Loży Szyderców
Loża Szyderców
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wampiry - rasa, czy wybryk natury?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Siedziba Loży Szyderców Strona Główna -> Bestiariusz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Balzaac
Nienatemperowany



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Równiny Asfodelu

PostWysłany: Sob 18:22, 29 Kwi 2006    Temat postu: Wampiry - rasa, czy wybryk natury?

Zapłacone

Podczas mych podróży wielokrotnie spotykałem wampiry i można rzec, iż zostałem specjalistą w ich dziedzinie. Udało mi się nawet spędzić nieco czasu w ich siedzibie w charakterze gościa, gdyż utrzymuję z nimi dobre stosunki. Cóż, wykład czas zacząć…

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Wampiry posiadają na ogół niewiele cech wspólnych – są to przerośnięte kły, brak źrenic w oczach, spopielała skóra i drobna budowa. Pozostałe cechy wyglądu zależą wyłącznie od tego, jakiej rasy była osoba, zanim została ukąszona. Wbrew powszechnemu mniemaniu nie posiadają jednolitego ubioru – zazwyczaj do końca swej egzystencji pozostają w tym, co mieli na sobie przed ukąszeniem. Nie stanowi to jednak najmniejszego problemu, gdyż wampiry jako istoty nie-żywe nie brudzą się, pocą itp.

WAMPIRYCZNA CYWILIZACJA

Czy „krwiopijcy” stanowią odrębną rasę, czy należy ich zakwalifikować do bestii? Ja osobiście uważam, że bardziej słuszna jest ta pierwsza opcja, mimo że wampiry nie stworzyły jednolitego państwa – żyją w dużym rozproszeniu, połączone w niewielkie, hermetyczne grupy zwane Klanami. Najważniejszą osobą w tym bractwie jest osoba, która stała się wampirem jako pierwsza – i to ona ukąsiła pozostałych członków. Istoty, które stały się wampirami za pośrednictwem innego członka Klanu są w najlepszym wypadku tolerowane, jednak pozostałe wampiry uważają je za wybryki natury.
Bzdurą jest twierdzenie, iż wampiry są zmuszone do życia w okolicy ludzkich siedzib – tam znaleźć można jedynie tych, którzy nie należą do żadnego Klanu. W rzeczywistości wampiry zamieszkują opuszczone grobowce lub ruiny, najlepiej znajdujących się jak najdalej od ludzkich domostw – pożywienia dostarczają im zaś specjalnie schwytani ludzie, elfy itp., którzy przez wampiry nazywane są Bydłem.

POCHODZENIE WAMPIRÓW I WAMPIRYZM

Wampiry nie spisują swojej historii i nie mówią o niej nikomu, kto sam nie jest wampirem – dlatego też nie wiadomo do końca, skąd pochodzą. Niektórzy mędrcy uważają, że wampiryzm jest chorobą, z której w początkowym stadium da się nawet wyleczyć – inni zaś sądzą, iż jest to przekleństwo sprowadzone na tych, którzy sprzeciwili się woli bogów. Krążą też pogłoski o pewnym żołnierzu, który został zmieniony w wampira, jednak zdołał się w jakiś tajemniczy sposób wrócić do normalnego stanu – nie wiadomo do końca, jaki to sposób, jednak żołnierz ten podobno spisał go w swych dziennikach. Niestety, nie wiadomo, co się z nimi stało.
Wampiry posiadają kilka niezwykłych zdolności, ale też wad, które w znaczny sposób ograniczają ich egzystencję.
2 największe słabości wampira, to jego wrażliwość na światło słoneczne i charakterystyczny wygląd. Pierwsza umożliwia wampirowi działanie jedynie w nocy, druga zaś powoduje natychmiastowe rozpoznanie.
Pomocne cechy wampiryzmu to zwiększona siła, odporność na choroby i magię działającą na zdolność poruszania się, a także zdolność lewitacji oraz wrodzone umiejętności magiczne i ukrywania się oraz bezszelestnego poruszania się. Wbrew powszechnemu mniemaniu wampiry nie posiadają zdolności metamorfozy.

WAMPIRYCZNA DIETA

Wampiry potrzebują do życia świeżej krwi – potrafią ją zdobywać nie tylko przez ukąszenie (które powoduje przeistoczenie się ofiary w wampira), ale też przez dotyk – nie powoduje to także śmierci ofiary, co może być wykorzystywane do wielokrotnego posilania się na jednej ofierze. Tłumaczy to obecność Bydła – dzięki niemu wampiry nie muszą atakować ludzkich siedzib i żyć na uboczu. Dlatego też zabicie kogoś z Bydła jest surowo karane przez resztę Klanu – najmniejsza karą jest wydalenie z bractwa, najczęściej jednak pechowy wampir jest rozszarpywany przez resztę swojej „rodziny”.

KLANY

Funkcjonuje niewiele wampirycznych klanów – potwierdzone jest istnienie tylko 3: Berne, Quarra i Aundae. Każdy z nich specjalizuje się w innej dziedzinie i umiejętnościach. I tak Berne to urodzeni złodzieje, Quarra – wojownicy, zaś Aundae są magami.
Klany żyją ze sobą w ciągłej niezgodzie i rywalizacji – jest to przyczyną braku jakiejkolwiek większej organizacji. Każdy z przywódców dąży do uczynienia swojej „rodziny” silniejszej i wyeliminowania pozostałych – wojny te toczą się od pokoleń i powodują coraz znaczniejsze przetrzebienie „szlachetnych” wampirów. Jeśli jednak któryś z Klanów w końcu wyeliminuje pozostałe – należy się liczyć z zagrożeniem utworzenia wampirycznego państwa, które obróciłoby się przeciwko innym krajom. A wobec potęgi wampirów…prawdopodobnie ulegniemy (szczególnie, jeśli w walce zostaną też wykorzystane „pospolite wampiry”).

Na tym chciałbym zakończyć niniejszy wykład – chciałbym też uspokoić co lękliwszych – najbardziej prawdopodobne jest, że wampiry nigdy się nie zjednoczą. Są to naprawdę fascynujące istoty – kiedyś być może poznamy je lepiej. Gdyby ktoś miał jakieś pytania, co do wykładu – proszę się do mnie zgłaszać, a ja chętnie wyjaśnię wszystkie nieścisłości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Siedziba Loży Szyderców Strona Główna -> Bestiariusz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin