Autor Wiadomość
Sul Tridin
PostWysłany: Pią 16:15, 14 Kwi 2006    Temat postu: Strażnica

Do zapłacenia - zgłosić się po połowę kasy za wykład. Poprawić błędy (literówki, ortografia i interpunkcja). Zgłosić się do Platinusa Sade id 1405

Kazdy, kto nabył ziemię pod strażnicę i zaczął ją rozwijać wie, ile mozna mieć z tego radości i znartwień. Początkowo sprawa jest prosta. Obsadzasz strażnicę, punkty ataku pozwalają Ci napadać sąsiadów lub zbierać kasę. Jest super. Tyle, ze napadnięci sąsiedzi mogą najechać Ciebie, i tu już nie jest tak fajnie. Jeśli wygrasz, tracisz tylko część armii, jeśli przegrasz także część twojego skarbca odleci w siną dal. Straty będą też nieporównanie większe.
No ale czas zacząć od początku. Strażnica na pierwszym poziomie ma obsadę 20 żołnierzy i 10 machin. Tylko od gracza zależy czy zatrudni łuczników dobrych do obrony (+3) i słabszych w ataku (+1), czy piechurów słabszych w obronie strażnicy (+1) ale mocnych przy atakach na innych (+3). Podobnie ma się sprawa z częścią nieożywioną strażnicy. Katapulty dają premię w ataku (+3) lecz zupełnie nie wspomagają obrony (0). Fortyfikacje premiują za to tylko obronę (+3).

Kazde podniesienie poziomu strażnicy, czyli przyłączenie nowych ziem kosztuje. Jeśli w skarbcu jest odpowiednie ilość złota możesz tego dokonać, i uzyskać możliwość zatrudnienia kolejnych żołnierzy i budowy machin.

Decyzja co wybudować, i których żołnierzy zatrudnić jest o tyle ważna, że jest nieodwołalna. Nie możesz zwolnić obsady swojej strażnicy ani jej wymienić na inny profil. Możesz jedynie stracić w walce część armii i dokupić brakujących żołnierzy lub budowle takie jakie potrzebujesz. Oczywiście nic za darmo, każda machina i każdy żołnież to wypływająca ze skarbca gotówka. Jest też inna mozliwość. Nie płacisz wojsku, a wtedy żołnierze odchodzą ze służby i mozesz zatrudnić nowych.

Po kilku rozbudowach zauważysz, że masz możliwość wybudowania kwatery dla weterana lub legowiska dla bestii. Są to inwestycje na stałe. Nie ulegną zniszczeniu w walce. Musisz sam zdecydować co się bardziej opłaca. Koszt zatrudnienia weterana lub wstawienia bestii jest niezależny od wybudowania pomieszczenia i wynosi 2000 szt. złota.

Zaletą weterana jest możliwość nałożenia na niego zbroi, co znacznie podnosi jego walory obronne. By go zatrudnić musisz tylko mieć w swoim ekwipunku broń, jakąkolwiek. Zbroję hełm lub nagolenniki można założyć później. Dziadek w górach daje naprawdę niezły sprzęt. Zbroja zwierciadlana z miedzi podnosi obronę weterana o 30, czyli tyle co 10 łuczników. Innego pozytku z niej nie ma, bo wymaga 100 poziomu od gracza, a takich jest moze ze 3 i mają o wiele lepszy sprzęt. Oczywiście po śmierci weterana jego sprzęt przepada.
Bestia czyli chowaniec dodaje do siły ataku lub obrony 1/10 swoich statystyk zaokrąglonych w górę. Wystarczy, że masz swojego chowańca, i juz możesz go wstawić do strażnicy z wolnym legowiskiem.

Teraz kwestia kosztów: Zakup żołnierza to 25 szt. złota, budowle to 35 za sztukęTe koszty są stałe i nie zmieniają się w czasie gry. Powiększenie rozmiarów strażnicy zależy od jej poziomu i rośnie z poziomu na poziom.
Utrzymanie żołnierzy, weteranów i chowańców jest podawane w zakładce Twoja strażnica, w pozycji koszty utrzymania. Są to pieniadze potrącane ze skarbca strażnicy o 12 w południe. Raz dziennie.

Skąd brać kasę? wysyłasz swoich żołnierzy do okolicznych wiosek. Im więcej żołnierzy, tym więcej przyniosą. Nie są to jednak wartości stałe. Wysłanie żołnieży 1x kosztuje 1 pkt. ataku. Żołnierze przynoszą tyle złota ilu ich jest razy losowo wybierany współczynnik, który wynosi od 1 dz 6. Tak więc strażnica na 1 poziomie za 1 pkt ataku moze zgarnąć od 20 do 120 szt złota. Generalnie utrzymanie straznicy kosztuje dziennieod 2 do 4 pkt ataku. Wysyłając pełną obsadę wojaków zbiorą oni tyle złota, że wystarczy.
Można też zdobyć złoto z zaatakowanych i pokonanych strażnic. Po zwyciężkiej walce dostajesz 10% zawartości skarbca przeciwnika. Zwykle jednak zdobycz z trudem rekompensuje poniesione straty.
CDN

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group